tiistaina, toukokuuta 10, 2011

Tervehdin teitä kevätkaulurilla*





Me ei meinattu päästä yhteisymmärrykseen, lanka, malli ja minä.Yritin yhtä kauluriversiota, sitten toista. Kevätpipokin oli mielessä, mutta se ei varsinkaan natsannut. Sitten vaihdoin paitaprojektiin ja olin jo tilaamaisillani lisää lankaa, jotta varmasti riittäisi, mutta onneksi sovitin tekelettä, sillä leveys oli tiheystestauksista huolimatta tynnyriluokkaa. Argh! Ei taideta olla kavereita puuvillan kanssa. Hetken ähkittyäni sovitin paitatekelettä kaulaan, ja kun mitta oli jotakuinkin sopiva, päätin runtata siitä sen kaulurin, vaikka mikä olisi. Ja ihan itseäni viihdyttääkseni rupesin saman tien kutomaan nurjaa ja siitä se raidoitus sitten syntyi. Juuri nyt on täällä etelässä tietysti liian lämmintä kaulurille, mutta kyllä se koleus sieltä vielä tulee ennen kesähelteitä, sanokaa mun sanoneen. Ja oikeastaan minulle on ihan ok päästä käyttämään lämmikettä vielä lähiaikoina, sillä taidan tykätä siitä. Se on pehmeä. No hard feelings. Kun vielä oppisin asettelemaan sen kivasti.



Lanka: Kollage Yarns Riveting (kierrätysfarkkulanka), n. 1,5 vyyhteä, väri Night Denim
Puikot: Addin pyöröt 2,5 & 3,0 mm

Ravelryssä

*Sukkahousuja en pitänyt edes talvella satunnaisia tilanteita lukuun ottamatta. Tämän halusittekin tietää. :)


Ps. Minulla on Blogger-ongelma, onko kenelläkään muulla? Kuvien ja tekstikappaleiden väliin jää isoja rakoja joita en saa pois, muotoileminen tökkii muutenkin eikä esikatselu toimi. Pystyyköhän näille ongelmille tekemään itse jotakin?

10 kommenttia:

aura kirjoitti...

Minullakin on ollut samanlaista bloggerongelmaa. Ratkaisu siihen on että käyttää Mozilla Firefox-selainta Internet Explorerin tilalla!
Aura

Elli ja Aura kirjoitti...

Ja nyt tuli kommentti väärällä tunnuksella! ;)
Aura

Tuija kirjoitti...

Ahaa... Minä juuri päivitin selaimen Explorer 9:ksi, mutta siitä ei ole seurannut mitään hyvää. Kuvat särkyvät, teksti puuroutuu jne. Täytyypä tutkia tuota Mozillaa - kiitos vinkistä!

siina kirjoitti...

On ollut samoja ongelmia! Olen sit tehnyt postaukset Operalla tai Firefoxilla.

Mulla olis tuota Rivetingiä vyyhti odottamassa... Kovasti Keskimmäinen käy sitä aina välillä silittelemässä joten siitä tulee ehkä sitten hälle kaulahuivi!

AnniKainen kirjoitti...

Hih, olipa lohdullista lukea etten minä ole ainut, jolla lopputulos voi olla jotain aivan muuta kuin lähtöajatus :) Puuvilla on vähän arvaamattomampi materiaali kuin villa, toteaa nimim. kokemusta on.

Kiva huivi, varmasti on käyttöä.

AnniKainen kirjoitti...

Noista bloggausongelmista vielä. Suosittelen lämmöllä Mozillaa, ei mitään ongelmia. Töissä olen kokeillut postata Explorerilla mutta se oli aivan mahdotonta, oli just nuo ongelmat joita luettelit.

Tuija kirjoitti...

siina*k & AnniKainen: En nyt tämän pienen kokemuksen perusteella lähde syyttelemään tätä lankaa sen enempää, mutta minä en kyennyt tähän hätään tekemään siitä mitään, minkä tiheys on kriittinen. Neulos myös venyy ja vanuu enemmän kuin puuvilla yleensä. Ja se, että lopputulos on jotain ihan muuta kuin alkuajatus, on erittäin tuttua minulle! :)

Mozilla asennettu! Toimii näköjään selvästi tehokkaammin kuin uusin kammotus eli Explorer 9 eivätkä kuvatkaan enää säröile, mutta olen hukassa. Mihin suosikkini katosivat? Pystyyköhän vanhoja suosikkeja kopioimaan tähän uuteen kirjanmerkeiksi vai pitääkö kaikki aloittaa alusta? Täytyy tutkia tätäkin asiaa.

Anonyymi kirjoitti...

Olen haaveillut juuri tuollaisesta tuubikaulurista. Mutta epäilyttää hiukan käytettävyys: kuristaako/puristaako se? Ulkonäkö on kyllä tosi kiva :) Ja ainakin täällä kelit ovat viilenneet niin, että kaulurille on käyttöä.

Blogger on tökkinyt myös macin Safarilla, mutta jospa tuon eilisen käyttökatkon aikana olisivat saaneet korjattua sitä..

Laura kirjoitti...

ei lainkaan hullumpi idea tuo kevätkauluri -tänäänkin oli ulkona ihan hyytävän kylmä suorastaan!

komppaan edellisiä, explorer ei tosiaan oikein pelitä näissä (eikä nykyään oikein missään muussakaan).. kannattaa vaihtaa chromeen, varsinkin jos on muutakin google-tilillä kuin blogger.

Tuija kirjoitti...

Käsityönopettaja: Kiitos! Olen käyttänyt kauluria ahkerasti sään viilettyä ja se tuntuu oikein mukavalta. Tuosta langasta syntyy näköjään tosi mukavan pehmeä neulos, erilainen kuin puuvillalangasta yleensä, ja kokokin on sattumalta - kun siis tähtäsin alunperin paidan tekoon - juuri sopiva. Ei kurista, ei purista, mutta suojaa sopivasti.

Laura: Latasin sitten tosiaan sen Firefoxin ja sain suosikitkin siirrettyä ihan helposti, ja nyt kaikki näyttäisi toimivan ok. Chromea en tunne ollenkaan, mutta hyvä tietää siitäkin vaihtoehdosta.