maanantaina, marraskuuta 02, 2009

2 X 7


Suurkiitokset Nastille ja Tytille tunnustuksesta! Valikoima lempiblogejamme löytyy sivupalkista ja haluaisimme palkita ne kaikki, mutta emme tällä kertaa ojenna merkkiä kenellekään erikseen. Otamme kuitenkin paljastushaasteen vastaan: näitä 2 X 7 asiaa ette tienneet meistä.



Saija:
1. Nuorempana haaveilin pantomiimikon urasta.
2. Opin kutomaan 6-vuotiaana keittiön lattialla. Ensimmäinen "työni" oli punaisesta villalangasta tehty aina oikein -tilkku, jota säilytin vuosikausia aarteenani.

3. Minut on heitetty junasta Saksassa, koska matkustin Inter Rail -kortilla lisämaksullisessa junassa eikä minulla ollut konduktöörin vaatimaa määrää Saksan markkoja. Matkustin lopulta perille Kööpenhaminaan ICE-junassa ensimmäisessä luokassa ilman mitään lisämaksua ystävällisemmän konduktöörin myötävaikutuksella.
4. Tykkään hapankaalista.
5. Olen laulanut kuoroissa koko kouluajan ja suuren osan opiskeluajastakin.
6. Vingutin lapsena 5 vuotta viulua enkä oppinut yhtään soittamaan.
7. Olen nähnyt Dustin Hoffmanin livenä Shylockina Venetsian kauppiaassa New Yorkissa. Ja oli muutes hyvä!


Tuija:
1. Olen noin viisi vuotta ja kolme kuukautta vanhempi kuin Saija.
2. Olen geneetikko, mutta nykyään teen humanistin hommia, joihin minulla ei ole koulutusta.
3. Olen utelias ja sitkeä tonkija, monen mielestä varmaan väsyttävyyteen asti. Uskon, että kaiken takana on jotain, ei välttämättä loogista ja selvää, mutta jotain. Kysyn usein, mutta miksi?
4. Minulta löytyi ensimmäinen harmaa hius, kun olin 18-vuotias. Toisaalta nauratti, mutta toisaalta vähän mietitytti, koska äidin hiukset olivat alkaneet harmaantua aikaisin.
5. Kun olin 5-vuotias, Mari Laurilan levyt olivat lemppareitani ja hoilasin mukana ja toivoin salaa, että kykyjenetsijä löytäisi minut, jotta minäkin pääsisin tekemään levyjä.
6. Olin musiikkiluokalla ja teimme koulun kuoron kanssa 70-luvun puolivälissä televisioon kaksiosaisen joululauluohjelman, jota näytettiin tv:ssä monena jouluna. Alakoululaiselle lähes yhtä jännää kuin oman LP-levyn tekeminen.
7. Minun on paras pysyä kaukana parfyymeistä, pää tulee pipiksi.



Ps. Kuvat eivät liity juttuun sen kummemmin kuin, että Tuija napsi ne Saijan luona kyläillessään.

1 kommentti:

Jaki kirjoitti...

Saija, just vahan aikaa sitten kerroin tutulle siita, kuinka kaytiin katsomassa Dustin Hoffmania Broadwaylla piiitkan aikaa sitten. :-) On ollut kiva kayda taas siella musikaaleja katsomassa, millos tulet kaymaan?